CLUB D'ACTIVITATS SUBAQUÀTIQUES

Barra menu

INICI QUI SOM MARXANDATGE ACCÉS SOCIS

AVANTATGES SOCI ESTATUTS DEL CLUB AVÍS LEGAL POLÍTICA PRIVACITAT POLÍTICA GALETES

CENTRES COL·LABORADORS

- CENTRES AMB AVANTATGES SOCI VILASUB -

dissabte, 23 de maig del 2009

L'ESCALA 16/05/09

COVES D'EN KIM

Després de molts intents, el passat dissabte 16, vam aconseguir quedar per primera vegada amb el José Sanchez de JOSEFOTODIVING i el lloc escollit va ser a l'Escala per anar a visitar dos fantàstics indrets.
El José ens va fer d'amfitrió i ens va dur a bussejar amb el centre MATEUA DIVE, a on ens van tractar amb molta atenció i que tal i com ja ens havia dit el José és molt recomanable.
Ens vam equipar a les mateixes instal·lacions del centre i en quant vam ser a punt ens van traslladar en la furgoneta fins el port a on ens esperava el seu còmode vaixell.

De camí cap a Cala Viuda tot eren bones sensacions, el dia era fantàstic amb un sol radiant, una temperatura molt agradable i la mar completament en calma. Què bonic contemplar els Pirineus nevats des del mar, semblava una postal de la Patagònia!!

Després d'uns 10 minuts de navegació vam arribar a Cala Viuda i de seguida que vam saltar al mar ja ens vam adonar que l'únic que ens fallaria seria la transparència de l'aigua, que degut al temporal dels anteriors dies, estava tota remoguda i plena de partícules en suspensió que gairebé no ens deixaven distingir res més enllà dels 5 metres.
El José ens va fer de guia i ens va portar amb molta seguretat per la xarxa de túnels i coves coneguts com a Coves d'en Kim o Coves de Cala Viuda.

És una d'aquelles immersions que s'ha de fer, és senzillament espectacular. Hi trobem arcs de pedra, túnels, cambres d'aire, contrallums, etc.

I tot això acompanyat de força vida, llagostes, cigales, gambetes, vaquetes suïsses, corall incrustant groc, corall vermell, gorgònies blanques, gorgònies grogues (oliveres), manetes, etc... i un tres cues immens!! que es veu que és un inquilí permanent d'una de les cavitats.

En definitiva, una immersió que val molt la pena, i que podríem qualificar d'imprescindible.

CALA MATEUA

Després de recuperar forces amb un bon dinar gràcies a l'hospitalitat del José i la seva família, vam anar a fer una segona immersió a la Cala Mateua.

El recorregut de la immersió que ens van proposar el José i l'Esther és diferent al que ens mostra l'Andreu Llamas en la seva utilíssima "Guia submarina de la Costa Brava", així que no visitaríem les restes del derelicte Constantin, però si en canvi uns túnel que es situa més al sud de la cala i uns que estan en la mateixa illa Mateua, a molt poca fondària.

Aquesta immersió resulta molt variada ja que surem entre fons de sorra, praderies de posidònia, roques, túnels i cavitats, a més la poca fondària que assolim, màxim 15m., ens permet uns temps de busseig llargs i la fan apta per a tots els nivells. Això sí, s'ha d'anar amb compte amb els fils dels pescadors que freqüenten la zona.

La veritat és que va valer molt la pena, doncs els túnels i els seus contrallums són dignes de mencionar així com la quantitat de fauna que es pot observar, malgrat estar permesa la pesca. Rascasses, orades, variades, llagostes, cigales, nudibranquis, corall vermell i algun que altre mero, fan les delícies de qualsevol bussejador.

Moltes gràcies José i família per aquestes magnífiques immersions i per la vostra hospitalitat. Esperem poder tornar-vos a veure ben aviat.