CLUB D'ACTIVITATS SUBAQUÀTIQUES

Barra menu

INICI QUI SOM MARXANDATGE ACCÉS SOCIS

AVANTATGES SOCI ESTATUTS DEL CLUB AVÍS LEGAL POLÍTICA PRIVACITAT POLÍTICA GALETES

CENTRES COL·LABORADORS

- CENTRES AMB AVANTATGES SOCI VILASUB -

dimecres, 8 de juny del 2016

PORT DE LA SELVA 29/05/16

El darrer diumenge de maig vam tornar a desplaçar-nos fins a ben el nord del nostre país, concretament fins a El Port de la Selva, per submergir-nos una vegada més, a les "salvatges" aigües del Parc Natural del Cap de Creus.

Per aquesta jornada ens vam posar en mans de la SECCIÓ DE SUBMARINISME del Club Nàutic Port de la Selva, que enguany ens ofereix la seva valuosa col·laboració per conèixer els espectaculars fons submarins, existents al litoral més septentrional del nostre país.

La SECCIÓ DE SUBMARINISME del Club Nàutic Port de la Selva, és una garantia a l'hora d'organitzar una jornada d'immersions, tant per l'excel·lent tracte personal i l'entusiasme que demostren vers la nostra activitat, com per les excel·lents i cuidades instal·lacions de què disposen, que inclouen dues embarcacions que proporcionen l'oportunitat de fer dues immersions consecutives, desplaçant-nos llargues distàncies, a diferents punts del nord del Parc Natural del Cap de Creus, carregant còmodament tot el material necessari per a aquesta finalitat sense haver de tornar a port.

EL WOODSIDE

Després d'un distret viatge d'uns 25 minuts de navegació rumb a Cadaqués, en el que vam gaudir d'allò més contemplant l'agrest paisatge del Cap de Creus i en el que vam albirar sobre la superfície del mar diversos "peixos Lluna", vam arribar fins a l'illot del Portaló, que sembla formar la silueta d'un drac reposant sobre la superfície del mar, indret des d'on teníem previst de fer la nostra primera immersió del dia.

En aquesta zona descansen sobre un fons de sorra, a 25 metres de fondària, les restes del Woodside també conegut com el "vapor anglès", un antic vaixell de ferro del segle XIX impulsat per vapor i veles, que es diu que va naufragar en aquest indret l'agost de 1884, a causa d'una espessa boira que va fer que xoqués frontalment amb el mateix illot del Portaló, per manca de visibilitat i referències.

Vam tenir un dia molt variable, típic de primavera, amb estones de núvols, sol, calor, fred i pluja, així que la manca d'una intensa i constant llum solar, feien que la lluminositat sota la superfície fos força reduïda, així com la visibilitat subaquàtica en horitzontal, que a voltes, era de menys de 5 metres.

En qualsevol cas, aquesta immersió és espectacular: vam poder bussejar i contemplar les restes d'un vaixell del segle XIX, que amb el temps la mar ha fet seves integrant-les completament al fons, recobrint la seva superfície metàl·lica de tot tipus de vida incrustant i fins i tot de gorgònies de l'espècie "Paramuricea clavata"...un cas ben singular!!

I tot això en mig d'un esclat de vida per a tot arreu!! Vam trobar-nos entre núvols de forcadelles i castanyoletes, donzelles, serrans, tords i fadrins revolotejant sobre els esculls, gran quantitat de cucs de tub amb els seus plomalls desplegats al suau corrent, diverses espècies d'opistobranquis, afegint més colors a aquests fons marins; I com a colofó una tímida agulleta, un parent de la família dels cavallets de mar, que s'alimentava entre les restes del Woodside.

Després de més de 60 minuts d'immersió a una temperatura mitjana de 16ºC, vam tornar a la nostra embarcació per posar rumb a la Cala Galladera, per reunir-nos amb el segon vaixell de la SECCIÓ DE SUBMARINISME del Club Nàutic Port de la Selva, que ens duia l'avituallament necessari per recuperar forces, mentre alliberàvem el nostre organisme de la sempre enutjosa càrrega de nitrogen; així com les ampolles carregades d'aire que utilitzaríem en la segona immersió programada per aquest dia.

PUNTA DELS TRES FRARES

Després de més d'una hora i mitja d'interval de superfície, vam posar rumb al lloc on practicaríem la nostra segona immersió del dia, just davant de l'accident litoral conegut com La Punta dels Tres Frares.

Malgrat que el sol es va anar tapant i el cel amenaçava pluja, no bufava el vent i l'estat de la mar era l'adequat per poder practicar immersió. Al Cap de Creus les condicions són molt variables i poden canviar ràpidament, impossibilitant de vegades fer immersió en llocs que com aquest, queden exposats als corrents marítims i desprotegits dels vents.

En aquest punt podem assolir sense allunyar-nos gaire de la costa fondàries pròximes als -50m. essent molt fàcil trobar grans meros completament salvatges que fugen davant els capbussadors i essent molt possible albirar grans peixos pelàgics.

Vam començar la nostra immersió descendint per la cadena de la boia fins a uns -18m. de fondària, dins una mar tèrbola i gris, la manca de llum solar i la quantitat de partícules en suspensió ens donaven la sensació d'estar volant en mig d'una espessa boira, que en ocasions no ens permetia veure més enllà dels 5 metres.

Però vam anar ben guiats dins aquesta "boira" gràcies a l'equip humà de la SECCIÓ DE SUBMARINISME del Club Nàutic Port de la Selva, que gràcies al fet que es coneixen perfectament la zona, ens van dur amb total seguretat per entre mig de les tèrboles aigües, en un recorregut submarí ple de vida i d'un paisatge agrest, folrat de gorgònies blanques i vermelles.

Després de més de 60 minuts d'immersió en la qual vam assolir una fondària màxima de -25m., amb una temperatura mínima de l'aigua de gairebé 16ºC; i en la que vam gaudir d'allò més contemplant centenars d'acolorides gorgònies, diferents tipus d'opistobranquis, núvols de negres castanyoletes i rosades forcadelles, tords, llavions, donzelles, rascasses, llagostes, etc. vam tornar a la superfície amb moltes ganes de repetir per tornar a gaudir d'aquest espectacle de la natura.

Volem fer arribar el nostre agraïment a l'equip humà de la SECCIÓ DE SUBMARINISME del Club Nàutic Port de la Selva, a la Júlia, el Josep Anton i al Juan carlos, per brindar-nos aquesta magnífica jornada d'immersions i per l'exquisida atenció i l'excel·lent tracte que en tot moment ens van dispensar. Moltes gràcies i fins ben aviat amics.

Salut i bombolles!!

Text: Pau Asensio.
Fotografies: Submarinisme Cnps i Pau Asensio.